Belangrijke boodschap: Volg hier onze updates over het Coronavirus.

Vastgoedmakelaars ontdekken wereld van TikTok: “Met een handvol goede filmpjes kan je al snel heel wat views en volgers genereren”

Nieuws 8 juli 2021
Detail page

Een eigen Facebookpagina en Instagram-account hebben de meeste vastgoedkantoren al, maar weinigen zijn thuis in de wereld van sociale media-app TikTok. TikTok is niet alleen immens populair onder jonge gebruikers, maar ook millennials vinden er steeds vaker hun weg naartoe. Marvin Trentels van Omnia Vastgoed is een ‘early adopter’ onder de vastgoedmakelaars en vindt het alvast de ideale marketingtool. “Sommige van onze video’s op TikTok werden al meer dan 120.000 keer bekeken.” 

Het jonge Antwerpse vastgoedkantoor Omnia Vastgoed besloot begin dit jaar een TikTok-account te openen, en kan enkele maanden later al rekenen op meer dan 400.000 views voor alle geposte video’s opgeteld. Zaakvoerder Marvin Trentels vertelt waarom hij met z’n kantoor de sprong waagde. “We proberen als jong kantoor steeds in te spelen op de laatste trends en hebben gemerkt dat niet alleen meer de allerjongsten en tieners TikTok gebruiken, maar ook millennials die vandaag heel actief bezig zijn met vastgoed.” 

Eenvoudig algoritme

Een groot voordeel volgens Trentels is het enorm eenvoudige algoritme. “Met een handvol interessante en toffe filmpjes kan je op korte tijd al een enorm bereik, views en volgers creëren. Dit in tegenstelling tot Facebook en Instagram, die vooral werken op betalend bereik en minder op organisch bereik, wat met TikTok dus vandaag nog wel het geval is.”

Omnia Vastgoed zet via het kanaal huizen en appartementen in de kijker, weliswaar met een persoonlijke touch. Trentels: “We maken korte ‘house tours’ waarin de dossierbeheerder vrolijk door de woning enkele toffe ruimtes toont. Ook interessant om te weten is dat TikTok werkt met challenges. Dit zijn video’s met bepaalde geluiden en handelingen die de gebruikers dan van elkaar nabootsen. Hier spelen we ook op in, omdat deze video’s snel worden opgepikt en dus een enorm bereik kunnen genereren.”

Trentels staat ervan versteld hoe weinig andere kantoren voorlopig op de kar springen. “Net als Instagram en Facebook is TikTok hét platform om vastgoed in de kijker te zetten. Sommige van onze video’s op TikTok werden al meer dan 120.000 keer bekeken. We zijn dan ook niet meer verrast wanneer eigenaars van ons ‘eisen’ om van hun woning een TikTok filmpje te maken, naast het feit dat we al werken met professionele fotografie, digitale grondplannen en een virtuele tour.”

Mogen we TikTok als een blijver beschouwen binnen de marketingstrategie of eerder als een leuke gimmick? Trentels is rotsvast overtuigd van het eerste. “TikTok is vandaag de dag een heel dankbaar platform dankzij het eenvoudige algoritme. We zien dan ook een enorm potentieel in deze applicatie en integreren deze heel intensief binnen ons marketingplan.”

Wat is TikTok?

TikTok is een sociale media-app die sociale media en muziek combineert. De app is heel populair bij (jonge) tieners, maar ook meer en meer onder volwassenen. Oorspronkelijk werd de app voornamelijk gebruikt om playbackfilmpjes op te nemen, maar intussen zijn er ook heel wat andere korte video's terug te vinden. Het gebruik van TikTok door beroemdheden en influencers heeft de app nog een pak populairder gemaakt.µ

(Uit CIB info 91)


Structurele partners

BTVBTVBTVBTVBTVBTVBTV

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte

Deze browser is niet compatibel met CIB Vlaanderen. Gebruik een andere browser om onze website te kunnen gebruiken.